Kwartalna Aktualizacja Star Citizen 3.10 Alpha oraz Aktualizacje Cząstkowe: 3.10.1, 3.10.2 Alpha
Skocz do Patch Notes dla:
- Menu kwantowe: Star Citizen 3.10.0 - LIVE.5789362
- Patch Notes Star Citizen 3.10.0 - LIVE.5789362
- Patch Notes Star Citizen 3.10.1 - LIVE.5855172
- Patch Notes Star Citizen 3.10.2 - LIVE.5910184
Aktualizacja Star Citizen 3.10.2 Alpha już na serwerach!
RSI Launcher powinien teraz wskazywać: VERSION 3.10.0-LIVE.5789362.
Czyszczenie baz danych: TAK | Trwałość Danych (Long Term Persistence): Włączona
Początkowe aUEC: 20,000
Wykonaj skok Quantum Travel do (3.10.0):
Podsumowanie nowych funkcjonalności
Postacie
- Wymienne warianty kolorystyczne mobiGlas
- Czyszczenie wizora hełmów
Lokacje
-
Nowe efekty wchodzenia w atmosferę oparte na technologii Signed Distance Field (SDF):
Signed Distance Field to wielokrotnie zapowiadana wcześniej technologia, która usprawni szereg mechanik. Oparta na obliczaniu punktów w promieniu od fizycznych zewnętrznych części statków i pojazdów, umożliwi później całkowite przebudowanie systemu tarcz dla ich szczelności, wydajności i lepszych efektów wizualnych.
Sztuczna Inteligencja
- Usprawnienia NPC na podstawie rozległych udoskonaleń zachowania Barmanów
-
Używanie terenu jako osłony V1:
NPC starają się dynamicznie dostosowywać do warunków terenowych, ukrywać za występującymi w ich otoczeniu osłonami takimi jak skrzynie, beczki, ściany, okna i cechy ukształtowania powierzchni. -
Nowe zdolności taktyczne - atak nowoczesnymi shotgunami:
Dodana została kolejna taktyka z jakiej mogą skorzystać NPC podczas walki, tym razem skoncentrowana na użyciu broni typu shotgun.
Gameplay
-
Aplikacja wymiany między graczami:
W mobiGlas znajdziemy obecnie apkę pozwalającą na wymianę walut aUEC między graczami. Podaj lub wyszukaj nick handle gracza i prześlij mu dowolną kwotę, niezależnie czy jest aktualnie zalogowany, czy nie. -
Przeciąganie ciał:
Możliwość łapania ciał i przeciągania ich po podłożu, potencjalnie również na pokłady statków. Usprawnienie ułatwiające wprowadzenie przyszłych mechanik dla łowców nagród. -
Krzywe sprawności thrusterów, szarpnięcia i aerodynamika:
Kolejne znaczące zmiany w modelu lotu. Statki posiadają obecnie swoją bezwładność, którą należy brać pod uwagę podczas poruszania się, zaś loty w atmosferze znalazły się o kolejny krok bliżej realizmu. Te ostatnie, dzięki technologii SDF (Signed Distance Field) biorą pod uwagę aerodynamikę statków, a więc nie tylko ich masę lecz również ich kształt, możliwość posiadania skrzydeł, ułożenie i rodzaje thrusterów. -
Walka przy dużej prędkości:
Zmiany dotyczące dogfightów przy locie z dużą prędkością. Statki tracą sprawność bojową gdy przekraczają bezpieczne, właściwe im progi wydajnościowe. -
Nowa technologia celowania:
UI w HUD statku oraz przypisania klawiszy zostały całkowicie przebudowane. Wiele nowych wizualnych oznaczeń, inny sposób namierzania celów, wyraźniejszy i nowocześniejszy feedback graficzny.
Szczegóły zmian w przypisaniach klawiszy możemy znaleźć tutaj: LINK
-
Obrażenia elektronowe:
Nowy rodzaj zadawanych obrażeń oparty na uderzeniach elektryczności, powodujących ogłuszenia. Pierwsze trafienie potrafi naładować cel elektromagnetycznie, kolejne stwarzają efekt eksplozji, który przenosi się na nieodległe postacie na zasadzie elektrycznego przewodnictwa. -
Nowa misja w więzieniach Klescher:
Znajdź oraz napraw niesprawne butle z tlenem znajdujące się w podziemiach dla górników wydobywających rudy na merity.
Statki i pojazdy
-
Nowy pojazd: wóz górniczy ROC firmy Greycat Industrial:
ROC to w wolnym tłumaczeniu skrót od "Zdalny Pojazd Górniczy" (Remote Ore Collector). Jest to jednoosobowa, niewielka maszyna która pozwala wydobywać minerały zbyt duże do eksploatacji w górnictwie ręcznym. Greycat ROC mieści się w dolno-średniej wielkości statkach, takich jak Drake Cutlass Black, MISC Freelancer (z doświadczenia: załadowanie na nich ROCa wymaga nieco praktyki) czy Anvil Valkyrie. -
Nowy statek: KRIG P72 Archimedes Emerald:
Niewielki, sprytny stateczek nieposiadający napędu kwantowego. Tzw. snub-fighter, również na wyposażeniu RSI Constellation Phoenix. Produkcja firmy Kruger Intergalactic. -
Do sklepów stacjonarnych w Public Universe dodano możliwość wykupowania paint-jobów dla statków:
Po wykupieniu konkretnego wzoru malowania statku, wybieramy go i aktywujemy ekwipując statek poprzez odpowiednią zakładkę w mobiGlas.
Bronie i wyposażenie
- Nowa broń do walki FPS: LBCO Atzkav Sniper rifle
- Nowa broń do walki FPS: Lightning Bolt Co. Yubarev Electron Pistol
- Nowa broń do walki FPS: Gemini C54 Ballistic SMG
Systemy podstawowe
-
Zaimplementowano zmiany temperatur na planetach w cyklu dziennym/nocnym:
Na powierzchniach ciał niebieskich w dzień możemy spodziewać się wyższych temperatur niż w tych samych miejscach w nocy.
WRÓĆ NA SZCZYT ARTYKUŁU | SKOCZ DO SPISU TREŚCI
Podsumowanie aktualizacji funkcjonalności
Lokacje
- Usprawnienia GrimHex
- Hangary High-Tech
- Dodatki dla sklepów w New Babbage
-
Re-Drop dla map wysokościowych planet:
Usprawnienia jakości powierzchni planet oparte na wysokości od punktów bazowych. Poprawia to szczegółowość grafiki poprzez lepszą utylizację tekstur, zwłaszcza w przypadku wyższych punków terenu. -
Re-Drop obszarów lądowań:
Runda usprawnień polegająca na właściwszym rozlokowywaniu obiektów na powierzchniach ciał niebieskich. Wraki statków, outposty i placówki górnicze powinny od teraz lepiej, bardziej konsekwentnie przylegać do terenów na jakich zostały rozlokowane. -
Usprawnienia shaderów dla oceanów:
Lepsze odbicia dynamicznych świateł na powierzchniach zbiorników wodnych, dodano także wpływ wiatru na widoczne pofalowanie wody, -
Unikatowe przedstawienie minerału Quantainium:
Od teraz łatwiej rozpoznać wizualnie minerał górniczy Quantainium. Otrzymał własny materiał i teksturę. -
Nowe poziomy LOD na Port Olisar:
Dodane aby naprawić znikanie i pojawianie się części lądowniczych oraz pierścieni na wspomnianej stacji. - W magazynach placówek rozlokowanych wokół planety microTech znalazły się towary handlowe (commodities)
- W sklepach Astro Armada, New Deal i Teach's Ship Shop pojawił się szereg nowych statków możliwych do zakupienia za wirtualną walutę projektu, aUEC
Gameplay
- Usprawnienia misji dostawczych
-
System prawny - poprawki dla konfiskat statków:
Od teraz będziemy informowani o możliwym zarekwirowaniu naszej własności z powodu naruszenia prawa. W przypadku wystąpienia tego rodzaju sytuacji, na HUD pojawi się timer informujący o czasie pozostałym do przechwycenia statku / pojazdu. -
Obszary zastrzeżone V2:
Wprowadzono tunele AR (Augmented Reality) widoczne podczas startowania i lądowania na stacjach ciał niebieskich. Aktualnie występują w miastach New Babbage, Lorville oraz Area 18. Aby bezpiecznie wystartować lub wylądować należy podążać środkiem wyznaczonych tuneli. -
Przebudowa HUD statków:
Cały HUD został przebudowany od strony zaplecza. Od teraz opiera się na nowym systemie UI, tzw. "building blocks".
-
Usprawnienia użytkowania wieżyczek:
Wieżyczki otrzymały nowe wspomaganie właściwe celowaniu broniami typu fixed. Przy tym dokładniejsze stały się PIPy celownicze, obliczając swoją pozycję na podstawie przyspieszenia śledzonego celu. - Usprawniono możliwości konfigurowania VJOY
-
Poprawki do zliczenia punktów w Star Marine oraz konwersji waluty REC:
Nagrody w Star Marine zostały podwojone, a limit w trybie Eliminacji został podniesiony z 3000 do 5000. - Poprawki wizualne koła dla Systemu Myśli Wewnętrznych (Personal Inner Thought)
- Znacznie zwiększono nagrody za wykonanie misji od NPC Techya Pacheco
- Misje ECN, Bounty Hunter, Escort otrzymały lepsze skalowanie wypłat w oparciu o ich stopień trudności
- W rejonie planety microTech dodano misje rozgrywające się w placówkach podziemnych
- Dla uniknięcia konfliktów przypisań klawiszy, wyrzucanie wydobytego ładunku statków górniczych zmienia skrót klawiszowy z Alt+T na Alt+J
- Z okolic Delamar tymczasowo usunięto misje Pro Tem dla uniknięcia problemu z brakiem spawnowania celów
- Zwiększono zasięgi widoczności minerałów i rud dla skanerów górniczych
Statki i pojazdy
- Poprawki Origin Jumpworks M50
-
Powrót zmiennych wartości pancerzy statków:
Niektóre, w założeniu bardziej wytrzymałe statki otrzymały mocniejszy pancerz (np. Cutlass Blue), podczas gdy inne, typu stealth, zyskały obniżone sygnatury radarowe kosztem odporności na dane typy uszkodzeń. - Poprawki jakościowe dla Drake Buccaneer
- Poprawki jakościowe dla Drake Caterpillar
- Poprawki jakościowe dla Anvil Gladiator
- Poprawki jakościowe dla Xian Scout
- Usprawnienia zachowania Dragonfly i Nox podczas lotu w wyższych prędkościach
- Dodano tylne boczne thrustery dla Sabre Raven
- Przelokowano i zwiększono ilość tylnych thrusterów w wariantach MISC Freelancer do 4
- Aegis Gladius otrzymał zewnętrzny stelaż na bronie FPS
-
Wyposażenie Banu Defenderów zostało zmienione:
Aby uniemożliwić przenoszenie broni Singe do innych statków, tymczasowo Banu Defendery posiadają działka fixed Tachyon S2.
Bronie i wyposażenie
-
Przebudowa i rebalans broni Klaus & Werner Mass Driver rozmiarów S1-S3
Efekty wizualne zostały kompletnie zmienione. Gracze mogą obecnie kupić Mass Drivery w aż 3 rozmiarach. - Zwiększono wytrzymałość na przegrzewanie broni Behring M7A Laser Cannons Size 5 i większych
- Zmniejszono prędkość oraz obrażenia broni Mass Driver rozmiarów S2 i S3
- Zmniejszono obrażenia działek Tachyon
Systemy podstawowe
- Zwiększono zasięg widoczności statków aby uniknąć ich nagłego pojawiania się i znikania z widoku
- Iskry od trafień broni przemieszczają się obecnie pod wpływem wiatru
- Poprawiono opisy błędów przy rozłączeniach z serwerem
- Usprawniony feedback kolejek do logowania podczas przeciążeń
WRÓĆ NA SZCZYT ARTYKUŁU | SKOCZ DO SPISU TREŚCI
Poprawki ważniejszych błędów
- Misje Autoryzowany nakaz egzekucji (Authorized Execution Warrant) z Hurston nie powinny już dawać graczowi Crimestatu
- Po pierwszej fali wrogów latarnia patrolowa powinna teraz konsekwentnie przesuwać się do następnego obszaru podczas misji patrolowej
- Naprawiono błąd, który powodował, że postacie niezależne stawały na siedzeniach
- Szyby w hangarze Aeroview nie powinny już być mocno odrapane
- Usunięto możliwość wyposażania Mustangów w silniki kwantowe S2
- Naprawiono dźwięki thrusterów Carracka, aby nie były zbyt głośne dla graczy znajdujących się na statku
- SI nie powinna już regularnie przyjmować „zrelaksowanej” pozycji celowania podczas walki
- Naprawiono wyśrodkowanie ADS broni FPS tak, aby celowniki ustawiały się w jednej linii do wystrzeliwanych pocisków
- Naprawiono błąd powodujący, że niektóre opisy misji wyświetlały lokalizacje jako „Miejsce docelowe”, „Adres lokalizacji” lub „Adresy odbioru/nadania”
- Statki i pojazdy podczas strzelania z broni EMP nie będą już same się uszkadzały
- Szafki na broń w statkach 890j, Constellation, Vanguard Sentinel i Carrack powinny od teraz zachowywać broń, gdy statek jest przechowywany i odzyskiwany
- Naprawiono błąd, który powodował, że fizyczne butelki spamowały efekty dźwiękowe w pomieszczeniach mieszkalnych (Habs)
- Hangar 02 na przystanku CRU-L4 powinien być teraz dostępny dla windy
- Starfarer Gemini nie powinien już odradzać się w stanie uszkodzenia wewnętrznego, gdy statek jest w pełni zdrowia
- Podczas wystrzeliwania torped Aegis Eclipse nie powinno już być 5-7 sekundowego opóźnienia
- Gracze nie będą już uwięzieni przy kuchennym stole Origin 600i po siadaniu i wstawaniu z jednego z kuchennych krzeseł
- Naprawiono brakujące obszary grawitacji na powierzchni Delamar
- Efekty pogodowe ciał niebieskich nie powinny już przenikać przez MFD w kokpitach statków / pojazdów
- Łóżko kapitana w Aegis Reclaimerze powinno od teraz posiadać właściwą interakcję
Techniczne
- Naprawiono 5 awarii klienta
- Naprawiono 2 awarie serwerów
Patch Notes Aktualizacji Star Citizen 3.10.1 - LIVE.5855172: LINK
Patch Notes Aktualizacji Star Citizen 3.10.2 - LIVE.5910184: LINK
Źródło: LINK
Pierwsze kroki ze Star Citizen? Zajrzyj do naszej grupy dyskusyjnej i na nasz serwer Discord. Pamiętaj jednak, że większą wartość dla naszej neutralnej Polskiej Społeczności niosą wątki na forum - zawsze będą one trwalsze i łatwiejsze do znalezienia, przysporzą Ci także wiecznie rosnącej reputacji.
Do zobaczenia w przestrzeni!
~Commander Sarrivin
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now