Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
igorweber

Rozczarowanie (i jak to się potoczyło dalej)

Recommended Posts

Muszę przyznać że jestem strasznie rozczarowany tą grą, od dwóch dni latam i nic mi się nie udało zarobić. Latam by pohandlować to za każdym razem grę wywala jak dolatuje do celu, niestety ładunek przepada i kasa zainwestowana w towar.  Latam by przewozić paczki to 3 na 4 paczki znikają mi w statku i przepadają, albo przy oddaniu przesyłki, grę szlak trafia i misja nie wykonana. Bardzo często jak wychodzę z WARP ha ha, to ląduję od razu w planecie no i statek BUUUM, ech misja przepada. I tak dalej i tak dalej, no i niestety dochodzi jeszcze to że za każdym razem człowiek cofa do stacji gdzie wyleciał i za każdym razem muszę czekać 16 minut by statek wrócił. Czyli 16 minut czekania 8 minut lotu i ponownie to samo, 30 minut z beczki wyleciało czyli stracone. Oczywiście to tylko część problemów, bo wszystkiego nie będę tu opisywał, dwa dni i niczego się nie dorobiłem. Jestem zdegustowany i żałuję że wydałem pieniądze na to, oczywiście ja rozumiem że to jest ALFA, ale kurna z takim budżetem i tyle lat to jest prawie nie grywalne. Och bym zapomniał dlaczego to własnie serwery na Europę mają takie problemy z tym że grę często wywala, no to daje do myślenia. Czy tylko ja mam taki problem z tym czy to wszystkim się zdarza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, igorweber napisał:

Muszę przyznać że jestem strasznie rozczarowany tą grą, od dwóch dni latam i nic mi się nie udało zarobić. Latam by pohandlować to za każdym razem grę wywala jak dolatuje do celu, niestety ładunek przepada i kasa zainwestowana w towar.  Latam by przewozić paczki to 3 na 4 paczki znikają mi w statku i przepadają, albo przy oddaniu przesyłki, grę szlak trafia i misja nie wykonana. Bardzo często jak wychodzę z WARP ha ha, to ląduję od razu w planecie no i statek BUUUM, ech misja przepada. I tak dalej i tak dalej, no i niestety dochodzi jeszcze to że za każdym razem człowiek cofa do stacji gdzie wyleciał i za każdym razem muszę czekać 16 minut by statek wrócił. Czyli 16 minut czekania 8 minut lotu i ponownie to samo, 30 minut z beczki wyleciało czyli stracone. Oczywiście to tylko część problemów, bo wszystkiego nie będę tu opisywał, dwa dni i niczego się nie dorobiłem. Jestem zdegustowany i żałuję że wydałem pieniądze na to, oczywiście ja rozumiem że to jest ALFA, ale kurna z takim budżetem i tyle lat to jest prawie nie grywalne. Och bym zapomniał dlaczego to własnie serwery na Europę mają takie problemy z tym że grę często wywala, no to daje do myślenia. Czy tylko ja mam taki problem z tym czy to wszystkim się zdarza.

Hmm. Jak sam zauważyłeś, jest to gra w Alpha : ). Cały czas jest tworzona. Niestety tak to wygląda w Alpha zwykle, niezależnie od tytułu.
A tutaj dodajmy fakt, że nikt nigdy wcześniej nie próbował nawet tworzyć tak skomplikowanej, ogromnej gry, z taką ilością systemów w wersji online, pełną fizyką w trybie online i niewyobrażalną masą immersji i realizmu. Trzeba było pytać nim zakupiłeś pledge jak to wszystko wygląda, uniknął byś nieporozumienia 🙂. I może właśnie dobrze w takim razie że o tym piszesz, dzięki Tobie inni gracze będą mogli wybrać nieco bardziej świadomie - czego im serdecznie życzę.

Wejdź do nas na Discord, zobaczysz że wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego wszystkiego i pomagamy zgłaszać bugi, a twórcy naprawdę grę rozwijają i nad nią pracują.

To że gra działa tyle lat nic nie znaczy wobec wymienionych przez Ciebie bugów z uwagi na to, że CIG co chwila dodaje nowe systemy i przebudowuje istniejące, dodając im kolejne możliwości, które wynikają z przemyślanego planu wobec tej gry. To naturalne że pojawiają się tego rodzaju błędy w kodzie, to jest zwyczajnie aż tak skomplikowany system i każdy kto chciałby pograć w Star Citizen już teraz, nim nawet gra znajdzie się w fazie beta, powinien się po prostu z tym liczyć : ). Trzeba wiedzieć co warto robić, czego nie - a i to się zmienia z patcha na patch. Tak to właśnie wygląda, tak się produkuje gry i Ty robiąc pledge powinieneś był wiedzieć, że dołączasz do otwartej _produkcji_ tytułu we wczesnej jej fazie.

Z tego co piszesz wynika, że oczekiwałeś gry raczej już w trybie beta : ).
Nie widzę też sensu w "dorabianiu się" w Star Citizen kiedy i tak po 3 miesiącach, w kolejnym kwartale wchodzi kolejny duży Update, jak co kwartał i będzie miał całkowity wipe progresu. My robimy takie rzeczy w sumie i tak, ale licząc się z tym - po prostu znajdujemy radość w testowaniu kolejnych niesamowitych miejsc, statków, broni, feature'ów, z brania udziału w produkcji komunikacji w naszej dość niszowej, generalnie sympatycznej społeczności.

Rozumiesz teraz? To jest niesamowicie zapowiadająca się gra, z testowania której czerpiemy mnóstwo frajdy i radości. Mamy dużą tolerancję na bugi, gdyż wiemy, że tak to musi wyglądać, ponieważ CIG ma aż tak ambitne plany i cały czas dodaje mnóstwo nowego contentu. Akceptując to z góry ma się inne podejście - a jeśli dla kogoś takie warunki gry podczas pracy nad nią nie są do zaakceptowania, zwyczajnie nie powinien jej na tym etapie kupować, bo się rozczaruje jak Ty 🙂 . Nam, którzy wiedzieliśmy z czym mamy do czynienia, tytuł już teraz dostarcza wrażeń, jakich nie może dostarczyć żadna inna gra. Wierz mi, że ta fizyka w przestrzeni kosmicznej, złożoność statków, pełna immersja itd. to rzeczy prawie niemożliwe do zrealizowania w dzisiejszych czasach i nikt inny poza CIG nawet nie próbuje robić tego w tak next-genowy sposób. Progres jest jednak ogromny. Niebawem zobaczysz jak wiele rzeczy zostanie dodane w 1 kwartał, za kilka dni pojawią się u nas Patch Notes. I wtedy śmiało zadaj sobie pytanie, czy robione jest dużo, czy mało - w 3 miesiące. Co trzy miesiące obecnie. Mimo iż będzie to w sumie i tak najmniejsza aktualizacja, z uwagi na zmianę trybu produkcji (od niedawna pracują w nieco inny sposób, "staggered development", który przyspieszy wszystko znów, ale pierwszy kwartał owego podejścia przez to miał będzie mniej feature'ów).

Zapraszam byś dołączył do nas na Discord: https://discord.gg/TH3cQkj  gdzie możesz z nami porozmawiać, graczami, którzy z własnej woli i z pasji grają w tę grę. Jest tam też kilka osób które obecnie nie grywają - np. czekają na kolejny update, oraz pewnie też kilka które się zniechęciły póki co. To wszystko jest w porządku. Wolałbym tylko, by każdy uprzednio, przed wykonaniem pledge, zrozumiał że takie bugi będą się zdarzały cały czas, mimo że gra robi się coraz bardziej grywalna. Będą to bugi totalnie podstawowe, np. dotyczące UI, lądowania i innych podobnych systemów, utrudniających czasem wykonywanie jednych misji, a czasem innych. A czasem nawet oznaczające śmierć postaci, zniszczenie statku, utratę całego wiezionego ładunku itd. M.in. po to właśnie testujemy by pomóc to wszystko znajdować i naprawiać, ale przy tym wielu z nas ma i tak mnóstwo frajdy i niesamowitych wrażeń. Ponieważ nic innego na świecie nie oferuje takich i prędko nie będzie, wielu z nas ma zamiar wspierać ten projekt tyle ile tylko trzeba. Widzimy ogromny, nieustanny progres. Jest niezaprzeczalny. Ale nas również czasem denerwują błędy w kodzie, też czasem robimy sobie przerwy 🙂. Łącznie ze mną. Mnie także do szału doprowadzało hover mode w 3.6. Ale wiedząc z czym ma się do czynienia można po prostu wybrać, czy chce się uczestniczyć w takiej Alfie, czy nie.

Fakt też, że trafiłeś chyba na jeden z najbardziej frustrujących Update'ów, z hover mode, który już właśnie przestaje istnieć, zastąpiony innym systemem.

Tak więc raz jeszcze, wpadnij do nas na Discord pogadać o wszystkim :). Przekonaj się jak inni gracze mają różne podejścia, akurat nawet jest u nas inny nowy kolega, który tak jak Ty prosił o jakieś porady. On póki co nie narzeka na te sprawy, może dlatego, że był ich świadomy wcześniej : ).

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hover mode w 3.6 jest dla mnie jedną z rzeczy jakich będzie mi brakować. Mam świadomość, że jestem w ogromnej mniejszości fanów, ale to właśnie ten tryb zawisu był względną symulacją bazującą na fizyce. Swego czasu byłem zmorą dla graczy Battlefidla pilotując helikopter, nie każdy to potrafił, a przy niewielkich prędkościach ten tryb bardzo go przypominał. Może dla tego tryb wydawał mi się naturalny i ani razu nie rozbiłem statku. Statki zachowują się znacznie naturalniej na prerendowanych reklamach statków. Dzisiaj w grze znowu można zawisnąć pionowo dziobem w dół co biorąc pod uwagę wielkość silników manewrowych trochę kłuci się z fizyką i wygląda paskudnie nienaturalnie.

Szkoda, że nie zastąpiono go pewnym kompromisem. Kto latał helikopterem w ARMA 3 zna funkcje auto-hover mode. Tak jak nazwa wskazuje pojazd stabilizowałby sam zawis po puszczeniu klawiszy sterowania. Sposób ten był osiągalny w star StarCitizenie po wciskaniu „X - breake”. Więc dla mnie optymalny byłby automatycznie wciśnięty X, ale z opcją wyłączenia. Podobnie jak aktualnie ustalanie prędkości z „C”. (dla nowych Citizenów mała lekcja historii i lekcja lądowania w hover mode. https://youtu.be/pGJ6MM4M5Eo )

Jeśli chodzi o model lotu w kosmosie to pierwszy Newtnonowski model przed pojawieniem się planet był najbardziej hardcorocy i zbliżony do rzeczywistości. Ale tu podobnie jak z hover mode idziemy w uproszczenia i zabawę ala No Man Sky a nie symulację. Więcej na ten temat w tym materiale na tubie https://youtu.be/c8NsXTFpld0  .

Mam tylko nadzieję, że ostatecznie model lotu nie będzie przypominał tego z No Man Sky i będzie w nim sporo symulacji.

Na forum jestem żółtodziobem i dołączyłem dzisiaj szukając ludzi będących z grą od początku. Mimo mojego małego narzekania jestem ogromnie i pozytywnie zaskoczony ilością członków w organizacjach „Space Federation Of Trade Unions”, „Sarmatia” czy „Ater Dracones” istne szaleństwo i szacunek Panie i Panowie.

Sam oczywiście jestem fanem idei StarCitizena i wpieram grę okazjonalnymi subskrypcjami, czy zakupem statków. Gladius nie bolał, Vulcan już dał wyrzuty sumienia 😊, ale dziura w kieszeni po Carracku prawie urwała mi nogę, ale bez strachu wyleczę ją w lutym 2020. Ponoć statek ma mieć ambulatorium 😊

Edited by lee_rg
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie świetnie że dołączyłeś @lee_rg, dobrze widzieć merytorycznie nastawione, świadomie wspierające ten projekt osoby 🙂.

Zgadzam się, dobrego Hover Mode trochę brakuje. Obecnie model lotu w atmosferze jest tak jak napisałeś, lekko abstrakcyjny.  Co prawda, jak pewnie zauważyłeś, dawny niedopracowany lot tego rodzaju można włączyć klawiszem J, ale tylko na niektórych statkach (Cutlass Black i inne, które mają możliwość zmiany kierunku silników, są masywne itd.). No ale myślę że właśnie ten fakt częściowego pozostawienia systemu wskazuje na to, że CIG do tematu jeszcze powróci.

Wygląda że zwyczajnie temat zaczął zajmować zbyt dużo czasu pracy, użyto go więc ponownie do spraw bardziej priorytetowych. Co według mnie byłoby sensowne.
Także pewnie nic straconego i poprawiony Hover Mode jeszcze powróci.

Gratulacje zakupionego Carracka 😄. Bardzo ciekawy statek eksploracyjny, również Pisces na jego pokładzie może być przydatny.
Btw, dodaj swój ref code tutaj:

Będziemy mogli Cię wspierać w dalszych przygodach ; ).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki @Sarr za miłe przywitanie. Postaram się czasem dorzucić cegiełkę na forum, a w lutym zaprasam na pokład 🙂 tak jak wspomniałem wcześniej, będzie można mnie znaleźć w ambulatorium 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No no gratuluje Carracka, to może się kiedyś spotkamy w przestrzeni i polatamy, może razem jakiś wypad zrobimy.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko, zapraszam. Pewnie przy jakimś weekendzie w tygodniu pracuje 12-16h więc ciężko z czasem 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Information

  • Popular Contributors

  • Mobiglass Comm-Link

    Load More
    You don't have permission to chat.
  • Upcoming Events

  • Citizen Clubs and Forums

  • Najnowszy komentarz

    • Mogło to być połączenie wielu czynników, w tym przegrzanie się silnika lub wyczerpanie mocy w systemie zasilania, a Mantis mógł faktycznie dokonać interdykcji z Quantum Travel. Takie wyłączenie systemów statku jeśli już pochodzi z zewnątrz, dokonywane jest raczej przez statki posiadające EMP, jak Avenge Warlock, Sabre Raven czy ten nowy heavy fighter Sentinel. Dzieje się to wtedy z powodu wyładowania elektromagnetycznego skutkującego utratą mocy, ale by zadziałało taki statek musiałby znajdować się w bardzo bliskiej, kilkuset-metrowej odległości od Ciebie. Poza tym, Freelancer ma dość mocne tarcze, a to potrafi zmniejszyć skuteczność EMP.
      Będziemy obserwować to wszystko dalej. Brzmi ciekawie, ale istnieje szereg zagrożeń do zbalansowania i być może także bugów do naprawienia. Nikt na tym etapie nie wie jak będą tego używać gracze, więc jest to całkiem interesujące. Nie, aż tak mocny to nie jest : ). Od tego są właśnie EMP. Mantis potrafi "jedynie" wyciągać inne statki z podróży kwantowej i uniemożliwiać im jej ponowne zainicjowanie. Ta druga opcja zadziała jednak tylko w promieniu 2 kilometrów od Mantisa. A ów statek RSI do najmocniejszych maszyn lekko mówiąc nie należy.
×