Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które...
Szukaj wyników w...
DamianArbuz🍉

ProTips - zbiór prostych porad od doświadczonych pilotów

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

ScreenShot0168.jpg

Witajcie!

W tym temacie zbieramy w formie listy proste i przydatne wskazówki oraz dobre nawyki znacznie ułatwiające grę.
Stosując się do tych zaleceń skrupulatnie zbieranych przez doświadczonych pilotów szybko staniecie się lepsi.
Dotyczyć to może różnych tematów związanych z uniwersum gry.
Jako Polska społeczność w Star Citizen chcemy nieustannie ulepszać się i wymieniać cennymi doświadczeniami.
Pozwoli to abyśmy byli szanowani i uważani za dobrych, doświadczonych pilotów.

Lista ProTipsów posiada umowną strukturę złożoną kolejno z:

  • wersji, na której działa porada
  • porady
  • krótkiego wyjaśnienia, komentarza

Koniecznie podzielcie się swoimi poradami w komentarzach pod postem zbiorczym.
Wspólnie wybierzemy najlepsze z nich umieścimy na poniższej liście.
Fajnie byłoby ułożyć porady od najlepszej do najgorszej. Piszcie uwagi!

Aktualna lista ProTipsów:

porada 1 (wersja 3.4.x)

  • Nie wyłączaj zasilania po wylądowaniu, jeżeli jesteś w niezaufanym otoczeniu!
  • Wyłączenie zasilania powoduje, że tarcze twojego statku nie są włączone przez co w razie nieoczekiwanego ataku na twój statek jest bez szans na przetrwanie.

porada 2 (wersja 3.4.x)

  • Wyłączenie silnika statku podczas skoku Quantum spowoduje natychmiastowe wyjście z Quantum.
  • Bardzo przydatne gdy przed kimś uciekasz a on zawsze skacze w to samo miejsce co ty. Nie ma szans, że znajdzie ciebie po wyjściu z Quantum między dwoma punktami skoku. Ten sposób pozwala też skrócić czas dotarcia do miejsca, gdzie nie da się bezpośrednio dotrzeć w Quantum ponieważ nie jest ono oznaczone przez znacznik (np drug lab). Trzeba tylko obrać punkt startowy skoku oraz punkt docelowy skoku w taki sposób aby nasz rzeczywisty cel, do którego chcemy dolecieć znajdował się "po drodze". Wtedy wychodzimy z Quantum w momencie, w którym mijamy naszą docelową lokację.

porada 3 (wersja 3.4.x)

  • Od razu przyzwyczaj się do zaawansowanego sterowania.
  • Zaawansowane sterowanie daje dużo więcej możliwości kontroli statku. Pro gracze muszą to znać! 😉

porada 4 (wersja 3.4.x)

  • Wyłącz "cinematic cameras" w opcjach gry.
  • Jest to domyślnie włączona opcja, która sprawia, że przy odpalaniu rakiety kamera przez chwilę przełącza się na widok lecącej rakiety śledząc ją aż do momentu jej wybuchu. To za bardzo niepraktyczne rozwiązanie bo nagła zmiana perspektywy powoduje dezorientację pilota oraz to że traci on na jakiś czas cel z oczu.

porada 5 (wersja 3.4.x)

  • Misje czasowe "ECN Alert" można wykonywać i powtarzać póki licznik czasu dostępności nie dojdzie do zera. (wersja 3.4.x)
  • Zaraz po wykonaniu misji "ECN Alert" pojawi się ona ponownie do wybrania w mobi glass. Dzięki temu możemy szybko zarobić sporą ilość pieniędzy. Zwłaszcza, że kolejna misja pojawia się niedaleko miejsca zakończenia poprzedniej misji. Misje te wykonuje się w okolicach Delamara i polegają one na osłanianiu uszkodzonego Starfarera przed piratami.
Edytowane przez DamianArbuz🍉
  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ad. 2. Opisana metoda pozwala też skrócić czas dotarcia do miejsca, gdzie nie da się bezpośrednio dotrzeć w Quantum. Trzeba tylko obierać inne cele, znajdujące się po przeciwnej stronie planety/księżyca, do któych nasz rzeczywisty cel znajduje się "po drodze", a następnie przerywać kiedy jesteśmy w pobliżu naszego celu. Najmniejsza odległość od celu naziemnego na księżycach to zwykle ok. 50 km, na planetach (obecnie Hurston) 100 km.

Nie ma potrzeby wyłaczać zasilania. Wystarczy wyłączyć silniki - w ten sposób statek nie traci osłon, któe potrzebują czasu na ponowne naładowanie się. W przypadku korzystania ze sterowania "advanced" (polecam) wystarczy wcisnąć klawisz [4]. 

  • Like 1

 

sarmatia-sygnaturka-mird.png.154adb5ab3b49db45633f8bae9364df9.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dzięki @Mird słuszna uwaga z tym punktem 2. Dopisałem twoje uwagi.
Prośba do wszystkich doświadczonych pilotów dzielcie się swoimi poradami!
Sprawmy aby Polscy gracze Star Citizen byli najlepsi! 🙂

Edytowane przez 🍉DamianArbuz🍉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze wyłączam "cinematic cameras" w opcjach gry. Jest to domyślnie włączona opcja, która sprawia że przy odpalaniu rakiety kamera przez chwilę przełącza się na widok lecącej rakiety. Osobiście uważam to za bardzo niepraktyczne rozwiązanie bo nagła zmiana perspektywy powoduje często dezorientację pilota.

  • Like 1

 

sarmatia-sygnaturka-mird.png.154adb5ab3b49db45633f8bae9364df9.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Mird Tyyyyy dooobre 😄 O tym to sam nie wiedziałem a mocno mnie to wkurza😄 Na której pozycji pod względem ważności to proponujesz dodać?
Bo wymyśliłem, że ułożymy listę porad od najpraktyczniejszych do najmniej praktycznych.
Chyba że to zły pomysł. Jestem otwarty na opinie i sugestie. Chce tą listę dopracować do perfekcji i maksymalnej użyteczności

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję pozycję 4. Misję mogą trochę spaść, bo to tylko jeden ze sposobów na grę.

 

  • Zajefajnie 1

 

sarmatia-sygnaturka-mird.png.154adb5ab3b49db45633f8bae9364df9.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Mird Dodałem na czwartą pozycję twoją poradę. Dodałem również obrazek na początku posta żeby umilić wygląd postu zbiorczego z listą. Edytowałem również poradę o przerywaniu Quantum zgodnie z twoją sugestią że nie trzeba wyłączać zasilania wystarczy silniki. 😉

Edytowane przez DamianArbuz🍉
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Informacja

  • Podobne transmisje

    • Przez Mird
      Każdy statek do funkcjonowania wykorzystuje szereg podsystemów. Część z nich to układy, które możemy dziś wymieniać na inne, bardziej nam odpowiadające modele. W tym poradniku postaram się w zwięzły sposób objaśnić o co w tym chodzi.
      Temat ten, jak większość, będzie podlegać w przyszłości zmianom. Tekst ten ma za zadanie przybliżyć aktualny stan rzeczy bez zbytniego wdawania się w planowany rozwój tych funkcjonalności.
      W razie zauważenia jakichś błędów bądź nieścisłości, będę wdzięczny za wszelkie uwagi. 🙂
    • Przez DamianArbuz🍉
      Przejście na zaawansowane sterowanie otwiera nam więcej możliwości sterowania w grze.
      Zarówno podczas lotu naszą maszyną ale też podczas poruszania się o własnych nogach.
      Daje nam to przewagę w walce i ogólnie pojętej rozgrywce.
      Przechodząc ze sterowania podstawowego (które jest domyślne) na zaawansowane należy liczyć się z tym, że niektóre klawisze zmieniają swoje funkcje.
      Na przykład wyłączenie zasilania statku w zaawansowanym sterowaniu to klawisz 5. Podczas gdy na podstawowym przycisk 5 służy do włączania świateł statku.
      Dlatego warto przejść od razu na zaawansowane sterowanie zanim przyzwyczaimy się do latania na podstawowych klawiszach.

      Dokładniejsze przypisanie klawiszy można sprawdzić w menu.
      Poradnik dotyczy wersji obecnej star citizen czyli 3.4.x
      Ja opiszę teraz w jaki sposób przejść na zaawansowane sterowanie w kilku prostych krokach:
      Z menu głównego wchodzimy do OPTIONS
      Wybieramy KEYBINDINGS
      Klikamy w Advanced controls customization

      Na liście rozwijanej Control profiles wybieramy pozycję Keyboard Advanced

      Ustawiamy wszystko jak na poniższym obrazku po czym klikamy przycisk LOAD - gotowe 😉

      Właśnie ustawiliście sobie zaawansowane sterowanie 😉
      Pamiętajcie, że musicie się przyzwyczaić do nowej konfiguracji 🙂
      Uważajcie zwłaszcza na wyżej wymieniony przycisk 5 na klawiaturze.
      Wyłączenie zasilania tuż nad powierzchnią planety może skończyć się nieciekawie 😉
    • Przez Star Citizen Hub PL
      Jak zacząć grać w Star Citizen?
      Interesuje cię Star Citizen, lecz nie wiesz od czego zacząć?
      Za moment wszystko będzie jasne.
      Alpha, Starter Pack oraz Twój Pledge
      Aby rozpocząć przygodę ze Star Citizen wystarczy założyć darmowe konto na stronie Roberts Space Industries i zakupić tzw. "game package" (Star Citizen Pack). Ów Starter do Star Citizen to także twój wkład crowd-fundingowy (vide Kickstarter) w rozwój i ukończenie tego niesamowitego, Next-Genowego Space-Sima.

      Startery tradycyjnie zawierają wybrany statek kosmiczny, grę w postaci Digital Download, a więc w wersji elektronicznej, kilka do kilkudziesięciu miesięcy ubezpieczenia (Insurance), twój własny hangar (np. Self-Land Hangar) i jakieś początkowe kredyty (waluta UEC).
      Podczas wybierania Startera najcześciej będziesz mieć do wyboru jeden z dwóch statków:
      Mustang Alpha -  szybki i zwrotny, lecz dość ograniczony i delikatny; Aurora MR - wielofunkcyjna, lecz znacznie wolniejsza.
      Jeśli nie jesteś pewna/pewien który statek wybrać, my mimo wszystko polecilibyśmy Aurorę MR. Choćby dlatego, że w przeciwieństwie do Mustanga Alphy posiada ona łóżko, a w kokpicie jakieś półtora metra wolnego miejsca... Może to niewiele, ale dzięki temu z nią przetestujesz w grze póki co znacznie więcej misji, na przykład dostawcze (Delivery). A w razie potrzeby zabierzesz na pokład także kogoś innego.
      Zakładanie konta
      Rejestracja darmowego konta, na które powędruje twój Start Pack jest łatwa, jednak warto rozjaśnić pewną kwestię:
      Star Citizen wymaga od ciebie wprowadzenia aż 3 nicków. Jako że nie każdy z nich można później zmienić, dobrze abyś ich ze sobą nie pomyliła / nie pomylił.
      Login ID:
      Służy wyłącznie do Logowania oraz kontaktu ze Wsparciem Technicznym. Całkowicie prywatny, unikatowy.
      Po wybraniu nie można już go zmienić! Handle:
      Jest twój publiczny, unikatowy nick, adres profilu na stronach RSI i sposób na to, by nie pomylić Cię z nikim innym. Musi być unikatowy.
      Otrzymujesz jedną darmową możliwość zmiany, kolejne będą odpłatne. Community Moniker:
      Twoje publiczne imię lub nick, jakim chciałbyś być rozpoznawany w Społeczności Star Citizen przez innych graczy. 
      Możesz go zmienić w dowolnym momencie za darmo. Mimo to jednak, dla odróżnienia od reszty Citizenów,  twój Community Moniker będzie opatrzony twoim publicznym Handle opisanym powyżej. Zadajesz sobie pewnie teraz pytanie, który z tych nicków to twoje imię w grze?...
      Otóż, w planach oraz w teorii - żaden. Według samego Chrisa Robertsa, imię twojego pilota wybierzesz bezpośrednio w Star Citizen. Opatrzone one będzie twoim unikatowym publicznym Handle, tak aby można cię było odróżnić od reszty pilotów nazywających się podobnie.
      Obecnie jednak Star Citizen jest w fazie Alpha i nie posiada możliwości nazywania bohatera. Z tego też powodu:
      Przygotuj się na to, że na czacie i w listach kontaktów w Star Citizen twoim nickiem, imieniem pilota będzie twój Handle!

      Polecający: Referral Code
      Rzecz warta wspomnienia - podczas tworzenia konta w Star Citizen możesz podać kod polecającego (tzw. Referral Code).
      Warto to zrobić, gdyż dzięki wprowadzeniu tego kodu otrzymasz w grze dodatkowe 5000 UEC (kredytów), a twój polecający zdobędzie jednego poleconego.
      Jest to sytuacja win-win, ponieważ te 5 tyś. na początku zdecydowanie uprzyjemni ci ciągłe resety progresu po większych aktualizacjach. Zaś polecający za zbieranie poleconych ma szansę otrzymać drobny upominek. Wspierajmy się wzajemnie!
      Zatem do dzieła, pilocie.
      Do zobaczenia w Star Citizen!
  • Kto jest online?   1 użytkownik, 0 anonimowych, 6 gości (Zobacz pełną listę)

×