Information
-
Similar Content
-
By Star Citizen Hub PL
Jak zacząć grać w Star Citizen?
Interesuje cię Star Citizen, lecz nie wiesz od czego zacząć?
Za moment wszystko będzie jasne.
Alpha, Starter Pack oraz Twój Pledge
Aby rozpocząć przygodę ze Star Citizen wystarczy założyć darmowe konto na stronie Roberts Space Industries i zakupić tzw. "game package" (Star Citizen Pack). Ów Starter do Star Citizen to także twój wkład crowd-fundingowy (vide Kickstarter) w rozwój i ukończenie tego niesamowitego, Next-Genowego Space-Sima.
Startery tradycyjnie zawierają wybrany statek kosmiczny, grę w postaci Digital Download, a więc w wersji elektronicznej, kilka do kilkudziesięciu miesięcy ubezpieczenia (Insurance), twój własny hangar (np. Self-Land Hangar) i jakieś początkowe kredyty (waluta UEC).
Podczas wybierania Startera najcześciej będziesz mieć do wyboru jeden z dwóch statków:
Mustang Alpha - szybki i zwrotny, lecz dość ograniczony i delikatny; Aurora MR - wielofunkcyjna, lecz znacznie wolniejsza.
Jeśli nie jesteś pewna/pewien który statek wybrać, my mimo wszystko polecilibyśmy Aurorę MR. Choćby dlatego, że w przeciwieństwie do Mustanga Alphy posiada ona łóżko, a w kokpicie jakieś półtora metra wolnego miejsca... Może to niewiele, ale dzięki temu z nią przetestujesz w grze póki co znacznie więcej misji, na przykład dostawcze (Delivery). A w razie potrzeby zabierzesz na pokład także kogoś innego.
Zakładanie konta
Rejestracja darmowego konta, na które powędruje twój Start Pack jest łatwa, jednak warto rozjaśnić pewną kwestię:
Star Citizen wymaga od ciebie wprowadzenia aż 3 nicków. Jako że nie każdy z nich można później zmienić, dobrze abyś ich ze sobą nie pomyliła / nie pomylił.
Login ID:
Służy wyłącznie do Logowania oraz kontaktu ze Wsparciem Technicznym. Całkowicie prywatny, unikatowy.
Po wybraniu nie można już go zmienić! Handle:
Jest twój publiczny, unikatowy nick, adres profilu na stronach RSI i sposób na to, by nie pomylić Cię z nikim innym. Musi być unikatowy.
Otrzymujesz jedną darmową możliwość zmiany, kolejne będą odpłatne. Community Moniker:
Twoje publiczne imię lub nick, jakim chciałbyś być rozpoznawany w Społeczności Star Citizen przez innych graczy.
Możesz go zmienić w dowolnym momencie za darmo. Mimo to jednak, dla odróżnienia od reszty Citizenów, twój Community Moniker będzie opatrzony twoim publicznym Handle opisanym powyżej. Zadajesz sobie pewnie teraz pytanie, który z tych nicków to twoje imię w grze?...
Otóż, w planach oraz w teorii - żaden. Według samego Chrisa Robertsa, imię twojego pilota wybierzesz bezpośrednio w Star Citizen. Opatrzone one będzie twoim unikatowym publicznym Handle, tak aby można cię było odróżnić od reszty pilotów nazywających się podobnie.
Obecnie jednak Star Citizen jest w fazie Alpha i nie posiada możliwości nazywania bohatera. Z tego też powodu:
Przygotuj się na to, że na czacie i w listach kontaktów w Star Citizen twoim nickiem, imieniem pilota będzie twój Handle!
Polecający: Referral Code
Rzecz warta wspomnienia - podczas tworzenia konta w Star Citizen możesz podać kod polecającego (tzw. Referral Code).
Warto to zrobić, gdyż dzięki wprowadzeniu tego kodu otrzymasz w grze dodatkowe 5000 UEC (kredytów), a twój polecający zdobędzie jednego poleconego.
Jest to sytuacja win-win, ponieważ te 5 tyś. na początku zdecydowanie uprzyjemni ci ciągłe resety progresu po większych aktualizacjach. Zaś polecający za zbieranie poleconych ma szansę otrzymać drobny upominek. Wspierajmy się wzajemnie!
Zatem do dzieła, pilocie.
Do zobaczenia w Star Citizen!
-
By Mird
Każdy statek do funkcjonowania wykorzystuje szereg podsystemów. Część z nich to układy, które możemy dziś wymieniać na inne, bardziej nam odpowiadające modele. W tym poradniku postaram się w zwięzły sposób objaśnić o co w tym chodzi.
Temat ten, jak większość, będzie podlegać w przyszłości zmianom. Tekst ten ma za zadanie przybliżyć aktualny stan rzeczy bez zbytniego wdawania się w planowany rozwój tych funkcjonalności.
W razie zauważenia jakichś błędów bądź nieścisłości, będę wdzięczny za wszelkie uwagi. 🙂
-
By DamianArbuz🍉
Przejście na zaawansowane sterowanie otwiera nam więcej możliwości sterowania w grze.
Zarówno podczas lotu naszą maszyną ale też podczas poruszania się o własnych nogach.
Daje nam to przewagę w walce i ogólnie pojętej rozgrywce.
Przechodząc ze sterowania podstawowego (które jest domyślne) na zaawansowane należy liczyć się z tym, że niektóre klawisze zmieniają swoje funkcje.
Na przykład wyłączenie zasilania statku w zaawansowanym sterowaniu to klawisz 5. Podczas gdy na podstawowym przycisk 5 służy do włączania świateł statku.
Dlatego warto przejść od razu na zaawansowane sterowanie zanim przyzwyczaimy się do latania na podstawowych klawiszach.
Dokładniejsze przypisanie klawiszy można sprawdzić w menu.
Poradnik dotyczy wersji obecnej star citizen czyli 3.4.x
Ja opiszę teraz w jaki sposób przejść na zaawansowane sterowanie w kilku prostych krokach:
Z menu głównego wchodzimy do OPTIONS
Wybieramy KEYBINDINGS
Klikamy w Advanced controls customization
Na liście rozwijanej Control profiles wybieramy pozycję Keyboard Advanced
Ustawiamy wszystko jak na poniższym obrazku po czym klikamy przycisk LOAD - gotowe 😉
Właśnie ustawiliście sobie zaawansowane sterowanie 😉
Pamiętajcie, że musicie się przyzwyczaić do nowej konfiguracji 🙂
Uważajcie zwłaszcza na wyżej wymieniony przycisk 5 na klawiaturze.
Wyłączenie zasilania tuż nad powierzchnią planety może skończyć się nieciekawie 😉
-
-
Who's Online 0 Members, 0 Anonymous, 3 Guests (See full list)
There are no registered users currently online
-
Popular Contributors
-
Upcoming Events
-
-
Citizen Clubs and Forums
-
Eon Klub - elitarny klub najstarszych graczy Star Citizen
Open Club · 14 members
-
Klub Szmuglerów
Closed Club · 12 members
-
Klub Miłośników Aurory
Open Club · 10 members
-
-
Najnowszy komentarz
-
Mogło to być połączenie wielu czynników, w tym przegrzanie się silnika lub wyczerpanie mocy w systemie zasilania, a Mantis mógł faktycznie dokonać interdykcji z Quantum Travel. Takie wyłączenie systemów statku jeśli już pochodzi z zewnątrz, dokonywane jest raczej przez statki posiadające EMP, jak Avenge Warlock, Sabre Raven czy ten nowy heavy fighter Sentinel. Dzieje się to wtedy z powodu wyładowania elektromagnetycznego skutkującego utratą mocy, ale by zadziałało taki statek musiałby znajdować się w bardzo bliskiej, kilkuset-metrowej odległości od Ciebie. Poza tym, Freelancer ma dość mocne tarcze, a to potrafi zmniejszyć skuteczność EMP.
Będziemy obserwować to wszystko dalej. Brzmi ciekawie, ale istnieje szereg zagrożeń do zbalansowania i być może także bugów do naprawienia. Nikt na tym etapie nie wie jak będą tego używać gracze, więc jest to całkiem interesujące. Nie, aż tak mocny to nie jest : ). Od tego są właśnie EMP. Mantis potrafi "jedynie" wyciągać inne statki z podróży kwantowej i uniemożliwiać im jej ponowne zainicjowanie. Ta druga opcja zadziała jednak tylko w promieniu 2 kilometrów od Mantisa. A ów statek RSI do najmocniejszych maszyn lekko mówiąc nie należy.
-