Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
-
  • M&V Bar Lorville 1
  • M&V Bar Lorville 2
  • First Light
  • Main Theme
  • V
  • Majesty of Space
  • Mind Games
  • The Rebel Path
  • Sabre Raven (Trailer)
  • Мусорщики
  • To Hell and Back
  • Wushu Dolls
  • Orison Voyager Bar
  • The Sacred And The Profane
  • Rite Of Passage
  • Extraction Action
  • Patri(di)ots
  • Scavenger Hunt
  • Outsider No More
  • Never Fade Away
  • Work In Order
  • Technology
  • Gateway
  • Lovely Day
  • Ustawienia:

Contributors to this blog


Ulubiona gra Marka Hamilla? Squadron 42! | Oraz geneza Star Citizen Chrisa Robertsa w telegraficznym skrócie

Luke Skywalker fanem Squadron 42!

Szybki news prosto z Twittera Marka Hamilla, legendarnego odtwórcy roli Luke'a Skywalkera z Gwiezdnych Wojen.
Oraz... Trochę historii. Jeśli interesuje was skąd wziął się pomysł na Star Citizen i co ma z nim wspólnego wspomniany aktor, czytajcie dalej.

squadron42.jpg

Niejaka Anne Marie812, fanka aktora, zwróciła się do niego z konkretnym pytaniem:

"- Chciałabym wiedzieć, jaka jest ulubiona gra Marka Hamilla? 🤔"

Ten bez wahania odpowiedział:

"- Nadchodzące Squadron 42!"

mark-hamill-luke-skywalker.jpg squadron42-3-1-and-3-3.jpg

Mark, grający jedną z ważniejszych ról w obsadzonej plejadą gwiazd singlowej wersji Star Citizen najwyraźniej już dziś należy do jej największych fanów!

Trzeba przyznać, że tym twittem dokonał niebagatelnego wyróżnienia.

Squadron 42 nie jest bynajmniej precedensem jeśli chodzi o współpracę aktora z Chrisem Robertsem. W latach '90 Mark Hamill otrzymał główną rolę w cutscenkach innej legendarnej gry komputerowej. Była to seria Wing Commander, jeden z pierwszych i jak na tamte czasy ogromny sukces twórcy Star Citizen. Więcej o tej grze możecie poczytać choćby tutaj: LINK

Mark Hamill w Wing Commander III:

Powrót do przyszłości, czyli trochę historii

Wing Commander był przygodowym, silnie opartym na fabule, kosmicznym symulatorem lotu i jedną z pierwszych gier Chrisa Robertsa wykonanych dla studia Origin. Gra opowiadała o losach Konfederacji walczącej z rasą człekokształtnych kotów zwanych Kilrathi. Gracz wcielał się w pilota o imieniu Christopher Blair, którego od trzeciej części, w quasi-renderowanych przerywnikach filmowych grał aktor Mark Hamill. Prócz niego w grze można było zobaczyć także Malcolma McDowella, Josha Lucasa, Ginger Lynn i kilka innych znanych postaci. W rezultacie seria okazała się dla Origin żyłą złota, a Chris Roberts dzięki niej szybko uzyskał status jednej z najważniejszych postaci w środowisku twórców gier lat '90, inspirując powstanie takich klasyków jak X-Wing czy Tie-Fighter.

Po ukończeniu aż kilkunastu tytułów w uniwersum Wing Commander i kontynuacjach w postaci spinoffowych Privateer, przyszedł czas na modernizacje. Chris Roberts opuścił studio Origin aby założyć własne, Digital Anvil. To w nim przez kilka cichych lat pracy materializowały się plany gruntowych reform form przedstawiania uniwersum, sposobu sterowania oraz poszerzania możliwości gameplaya dawnych symulatorów kosmicznych. I tak oto w 1997 roku rozpoczęła się produkcja gry Freelancer.

Tytuł ten miał być grą online opartą na przygodzie w realistycznej, wiarygodnej replice funkcjonowania wszechświata. Warunki pogodowe na planetach miały zmieniać się niezależnie od obecności graczy, ceny towarów fluktuować wedle praw utworzonej w tym celu symulacji ekonomii, podczas gdy gracze wykonywaliby wspólnie lub samotnie różnego rodzaju zadania handlowe i misje fabularne. Wszystko to planowane było z dużym rozmachem - grafikę Freelancera projektowano w ten sposób, by była nieodróżnialna od wplatywanych w nią przerywników filmowych.

W procesie produkcji Digital Anvil zorientowało się, że aby zrealizować tak nakreślone plany potrzebne będą duże środki finansowe. Takie, które mógłby im zapewnić jedynie duży wydawca. Chętnym przyjęcia tej roli okazało się Microsoft Games Studio.

Niestety, po kilku latach produkcji przestała się układać współpraca Chrisa Robertsa z Microsoftem. Plany Chrisa stały się dla firmy zbyt ambitne, przez co produkcja opóźniała się do czasu aż Chris Roberts, dokonawszy warunków umowy, opuścił pokład Digital Anvil by zniknąć na jakiś czas ze środowiska developerów. Oryginalny twórca Freelancera pozostał jego konsultantem kreatywnym, a gra ostatecznie, choć w nieco mniejszym zakresie, została ukończona i wydana. Serwery online Microsoftu działały aż do 2008 roku.

Do gier science-fiction rozgrywających się w kosmosie Chris Roberts powrócił w roku 2012 wraz z nadspodziewanie udanym startem projektu Star Citizen.
Można by więc uznać, że Star Citizen jest jakby kontynuacją wizji, która przyświecała pracy nad dawnym, oryginalnym Freelancerem.
Tym razem, finansując ów projekt inaczej, Chris Roberts zamierza go dokończyć realnie i bez ograniczeń.

squadron-42-gillian-anderson-star-citizen.jpg
gillian-anderson-gary-oldman-and-mark-hamill-lead-star-studded-cast-for-squadron-42-trailer.jpg

Prócz Marka Hamilla, w SQ42 zagrają między innymi: Henry Cavill, Gary Oldman, Gillian Anderson, Mark Strong, Liam Cunningham, Ben Mendelsohn, John Rhys Davies i Andy Serkis.

Tutaj możecie zobaczyć trailer Squadron 42:

Data premiery Squadron 42?

Przypominamy, że Squadron 42, o którym pisaliśmy już wcześniej, posiada aktualnie swoją oddzielną, dedykowaną Roadmapę, a przewidywana obecnie data startu wersji Beta tytułu to początek roku 2020. Aby otrzymać dostęp do gry (w tym ewentualnie do faz testowych), trzeba wykupić jej Starter Pack, który nierzadko pojawia się w obniżonej cenie pakietu startowego wraz ze Star Citizen Persistent Universe, czyli wersją online.

star-citizen-S42.jpgstar-citizen-andy-serkis.jpg
squadron-42-roadmap.jpg
star-citizen-mark-hamill.png

Też nie możecie się doczekać?...


Do zobaczenia w przestrzeni!
~ Commander Sarrivin



0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Information

  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 18 Guests (See full list)

    There are no registered users currently online

  • Similar Content

    • By xec
      xec panel - kontroler do Star Citizen

      Urządzenie jest zgodne ze standardem USB. Pod systemem Windows nie wymaga dodatkowych sterowników. Panel po podłączeniu zostanie wykryty jako kontroler gier i automatycznie skonfigurowany.
      Co na pokładzie?
      - 16x przycisk użytkowy
      - 1x przycisk centralny nr 17 (użytkowy + uruchamianie MENU)
      - Mini Joystick – osie X i Y oraz przycisk nr 18
      - Suwak – analogowany potencjometr – płynna regulacja osi
      - 3x dioda led
      MENU
      Panel posiada tryb menu, który pozwala na konfiguracje kilku funkcji.
      Aby wejść do menu należy wcisnąć i trzymać przycisk nr 17 (centralny). Trzymając przycisk zaświeci się kontrolna LED1, po chwili LED2, następnie LED3, po chwili LED1 zacznie migać a kontrolki LED2 i LED3 zgasną – teraz można zwolnić przycisk, LED1 miga a urządzenie pracuje w trybie MENU. Opuścić MENU można za pomocą przycisku nr 17 ( centralnego ).
      FUNKCJE
      Światła Awaryjne Funkcje aktywuje przycisk 16 ( prawy górny róg ) Kiedy funkcja jest aktywna, przycisk 16 przestaje być przyciskiem użytkowym i służy tylko do włączania i wyłączania świateł awaryjnych. Kiedy światła awaryjne są włączone kontrolki LED1 i LED2 migają a funkcja porusza cyklicznie osiami joysticka. Jeśli dana gra „wyrzuca” z serwera za nieaktywność to ta funkcja „udaje” aktywność gdy z różnych powodów musimy fizycznie odejść od komputera. Aby funkcja działała poprawnie należy odpowiednio skonfigurować osie joysticka w grze (np. na poruszanie postacią, kamera itp.)
      Ogranicznik osi joysticka Ta funkcja pozwala na ograniczenie zasięgu osi joysticka. Przykładowo jeśli ustawimy ograniczenie na 30% to przy maksymalnym wychyle gałki joysticka, jego oś wychyli się nie na 100% swojego zasięgu a właśnie na 30%. Przydatne jest to gdy aktywność w grze wymaga precyzyjnych ruchów.
      Aktywacja ogranicznika osi: Będąc w MENU ustaw potencjometr na 30% jego zasięgu a następnie przypisz tą wartość do osi X za
      pomocą przycisku A1 a dla osi Y za pomocą przycisku A2. Ustawienie ogranicznika sygnalizowane jest zieloną kontrolką LED2. Oczywiście wartość 30% jest umowna, możesz ustawić dowolną w zakresu 3-97%, skrajne wartości (min lub maks potencjometru) ustawiają zasięg osi na 100%. Ograniczniki osi X i Y działają niezależnie od siebie – można ustawić np. dla osi X 23% a dla Y 75%.
      Ogranicznik osi joysticka na żądanie Za żądanie odpowiada przycisk joysticka (nr 18). Kiedy funkcja jest aktywna ogranicznik osi może włączany (świeci kontrolka czerwona LED3) i wyłączany (kontrolka LED3 gaśnie) za pomocą klawisza joysticka. Wówczas klawisz joysticka jest klawiszem funkcyjnym i traci zastosowanie użytkowe.
      Aktywacja ogranicznika osi na żądanie: Będąc w menu użyj przycisk nr 18 (przycisk joysticka). Aktywacja funkcji sygnalizowana jest zieloną kontrolką LED2, deaktywację sygnalizuje czerwona kontrolka LED3.
      Odwrócenie osi potencjometru Gdy gałka potencjometru wskazuje na minimum potencjometr wskazuje swoje maks natomiast gdy gałka wskazuje na maks potencjometr wskazuje na swoje minimum.
      Aktywacja funkcji:
      Będąc w menu użyj przycisku nr 8 (na panelu oznaczony cyfrą 1 w sekcji CONSUMABLES). Aktywacja funkcji sygnalizowana jest zieloną kontrolką LED2, deaktywację sygnalizuje czerwona kontrolka LED3.
      PODSUMOWANIE
      Jest to wersja pierwsza, można powiedzieć alpha 😉
      Wszystkie funkcje zostały przetestowane, nie powinny stanowić problemu. Wszelkie sugestie odnośnie funkcji urządzenia, które już istnieją jak również pomysły na nowe funkcjonalności mile widziane – zapraszam do kontaktu.
      Panele oznaczone jako x.21.PRO mają zapewnione darmowe aktualizacje wprowadzające poprawki jak również nowe funkcje.




      xec_panel_x.21.PRO-a_instrukcja.odt
    • By Sarr
      CitizenCon 2021 - Oglądaj z nami!
      Początek transmisji: 9 Października 2021, godzina 17:00.

      Przed nami największe, doroczne wydarzenie organizowane przez twórców Star Citizen!
      Oceniając z perspektywy gracza, projekt rozwija się dzisiaj szybciej i pełniej niż kiedykolwiek. Nadchodzą poważne i potrzebne zmiany takie jak gameplay medyczny, możliwość lootowania npc i graczy, upragniony przez kosmicznych handlowców refactoring systemu cargo. Do tego ważne technologie jak pełna persystencja oparta na iCache, system Gen12 wprowadzający wydajny rendering Vulkan, Server Meshing umożliwiający zmieszczenie w świecie gry bezprecedensowych ilości graczy, nowe systemy planetarne i wiele, wiele więcej. Na dodatek, CIG kładzie ostatnio nacisk na ukończenie wersji dla pojedynczego gracza, czyli kampanii Squadron 42.
      Jak wypadnie pierwsza w historii, całkowicie cyfrowa wersja CitizenCon, zorganizowana w tej trudnej, pandemicznej sytuacji?
      Jakie zobaczymy panele informacyjne, nowości, zapowiedzi?
      Przekonajmy się wspólnie już wkrótce!
      AKTUALIZACJA: Rozkład jazdy CitCon 2021: LINK
      GDZIE OGLĄDAĆ: Gdy tylko rozpocznie się przed-stream, wrzucimy tutaj duży link . Ale wpadajcie do nas na Discord.
      Plan wydarzenia i upominki do zgarnięcia (kliknij zdjęcia):
       
      Zapraszamy do wspólnego oglądania na naszym społecznościowym Discordzie:
      https://discord.gg/TH3cQkj
      I jak zawsze... do zobaczenia w przestrzeni!
      ~ Commander Sarrivin
       
    • By Star Citizen Hub PL
      Wydarzenie ma mieć miejsce w roku 2020... Wtedy właśnie miałaby się rozpocząć Beta  Squadron 42.
      Czy aby na pewno?... 😉 Sprawdzimy.
    • By SpaceGamer
      Zapraszam do gry na moim kanale Twitch. Mam statki i chetnie przygrane zaloge w czasie streamow. W czwartki Star Citizen po polsku. Konkursy, nagrody, wirtualna fotografia.
      Link do kanalu Twitch

    • By Sarr
      Zbiera się nam coraz więcej informacji na temat Alpha 3.5.0.
      Myślę że może warto więc już zacząć podsumowywać i dyskutować na ten temat.
       
       
      Jakiśczas temu wrzucaliśmy info z Around the Verse odnośnie planety ArcCorp:
      Niedawno CIG publikowało kolejne Around The Verse z następnymi detalami nowego Flight Model (na przykładzie gravlev), były też szczegóły powstawania postaci kobiecych dla Star Citizen, również krótki teaser z księżyców Lyria i Walla.
      Wczoraj z kolei dostaliśmy aktualizację Roadmapy dla 3.5.0 z kilkoma zupełnie nowymi feature'ami. Ofkors jak zwykle część z tych które byłyby pożądane została przesunięta. W każdym razie, Roadmap dla 3.5.0 mamy już przetłumaczony (i chyba warto byłoby go bieżąco aktualizować):
      Jakie odczucia odnośnie 3.5.0 póki co? Na który feature z roadmapy czekacie, który byłby dla Was zbędny, jeśli taki istnieje?
      Jest w ogóle na co czekać? 🙂 Mnie kilka feature'ów podoba się bardziej niż reszta, ale może napiszę już w poście.
  • Star Citizen Clubs and Societies

×

Dołącz do Polskiej Społeczności Star Citizen!

|