Trochę się pogubiłem jeśli chodzi o rozwój tej gry. Czego byśmy my - gracze - najbardziej chcieli? Co spowodowałoby, byśmy powiedzieli: "Okej, to jest potężny krok do przodu!"?
Pływanie?
Środowisko podwodne i spowolnienie ruchu postaci ruszającej się w wodzie?
Więcej zwierząt?
Po prostu możliwość budowania baz?
Inżynierka / naprawianie / pożary?
Więcej aktywności typu sandbox? Powiedzmy cztery na system?
Instancjonowane aktywności (jak ta zapowiadana w podziemiach Area 18)?
Dynamiczny Server Meshing?
Więcej lokacji na globach?
Skaner FPS + mapa rozbudowana o możliwość stawiania markerów?
Quantum Boost?
Wprowadzenie systemu ubezpieczeń + odzyskiwanie własnych rzeczy Tier 2?
Crafting?
Death of a Spaceman?
Blade'y robiące coś sensownego (np. kierujące wieżami na statku?)
Systemy podtrzymywania życia na statkach?
Wysysanie i przesyłanie energii za pomocą multitoola?
Zastosowanie w modelu lotu lotek i powierzchni nośnych?
Przegrzewanie się broni?
Handel między graczami?
Rozbudowany system możliwości organizacji?
Tarcze plantearne?
Możliwość przekazywania własności przedmiotów i statków innym graczom?
Wprowadzenie gildii (sportowej, Councill, Mercenary, Akademia Nauk itd.)?
Wnętrza budynków i mieszkania w onych?
Castra? Terra? Nyx?
Budowanie baz kosmicznych?
Jeśli chodzi o mnie, odczuwam względną obojętność odnośnie do większości z tych rzeczy. Dziwne. Skłamałbym jednak twierdząc, że serce nie bije mi żywiej na myśl o wnętrzach budynków i mieszkaniach. Odczuwam też lekką tęsknotę wobec budowania baz. Myślę, że przydałyby się funkcjonalności orgowe i przekazywanie pojazdów, to na pewno. I handel między graczami. Możliwość sprzedania statku, który się kupiło w grze. A ogólnie - dużo tego, co rodzi kolejne pytanie - mianowicie: "Kiedy oni się z tym wszystkim obrobią?"
Trochę się pogubiłem jeśli chodzi o rozwój tej gry. Czego byśmy my - gracze - najbardziej chcieli? Co spowodowałoby, byśmy powiedzieli: "Okej, to jest potężny krok do przodu!"?
Pływanie?
Środowisko podwodne i spowolnienie ruchu postaci ruszającej się w wodzie?
Więcej zwierząt?
Po prostu możliwość budowania baz?
Inżynierka / naprawianie / pożary?
Więcej aktywności typu sandbox? Powiedzmy cztery na system?
Instancjonowane aktywności (jak ta zapowiadana w podziemiach Area 18)?
Dynamiczny Server Meshing?
Więcej lokacji na globach?
Skaner FPS + mapa rozbudowana o możliwość stawiania markerów?
Quantum Boost?
Wprowadzenie systemu ubezpieczeń + odzyskiwanie własnych rzeczy Tier 2?
Crafting?
Death of a Spaceman?
Blade'y robiące coś sensownego (np. kierujące wieżami na statku?)
Systemy podtrzymywania życia na statkach?
Wysysanie i przesyłanie energii za pomocą multitoola?
Zastosowanie w modelu lotu lotek i powierzchni nośnych?
Przegrzewanie się broni?
Handel między graczami?
Rozbudowany system możliwości organizacji?
Tarcze plantearne?
Możliwość przekazywania własności przedmiotów i statków innym graczom?
Wprowadzenie gildii (sportowej, Councill, Mercenary, Akademia Nauk itd.)?
Wnętrza budynków i mieszkania w onych?
Castra? Terra? Nyx?
Budowanie baz kosmicznych?
Jeśli chodzi o mnie, odczuwam względną obojętność odnośnie do większości z tych rzeczy. Dziwne. Skłamałbym jednak twierdząc, że serce nie bije mi żywiej na myśl o wnętrzach budynków i mieszkaniach. Odczuwam też lekką tęsknotę wobec budowania baz. Myślę, że przydałyby się funkcjonalności orgowe i przekazywanie pojazdów, to na pewno. I handel między graczami. Możliwość sprzedania statku, który się kupiło w grze. A ogólnie - dużo tego, co rodzi kolejne pytanie - mianowicie: "Kiedy oni się z tym wszystkim obrobią?"
Utopijna (?) wizja współpracy w świecie Star Citizen: Czy to jeszcze marzenie, czy już rzeczywistość?
Witajcie, Kosmiczni Bracia i Siostry!
Wszyscy wiemy, jak wygląda życie w Star Citizen: tu masz quantum travel, tam nieoczekiwany crash… no i oczywiście – niedziałające organizacje w rozumieniu samego silnika gry. Cała masa organizacji na całym świecie. Większość powstaje z nadzieją, że wspólna flota, wspólne misje i wspólne memy w końcu utorują drogę do galaktycznego sukcesu. Ale czy to w ogóle możliwe? Czy utopijna wizja współpracy w tym uniwersum to tylko zbyt odległy sen? Zaryzykujmy i… powiedzmy, że tak!
„To, co czynimy teraz, odbija się echem w wieczności”
– Marek Aureliusz
Rok 2023 był przełomowym rozdziałem dla Cloud Imperium i obu naszych gier.
star-citizen-list-od-chrisa-robertsa-top.jpg
Wraz z Alfą 3.18, która była naszą pierwszą publikacją w 2023 roku, nasz zespół dostarczył Persistent Entity Streaming (PES) – podstawową technologię niezbędną dla realizacji Server Meshingu (SM). Jak wspominaliśmy w poprzednim liście, PES to najcięższy fragment prac związanych z SM, wymagający największego nakładu sił inżynieryjnych. Dlatego pokonanie wyzwań związanych z tą aktualizacją w zeszłym roku było dla nas kluczowe. Premiera Alfy 3.18 okazała się dużo bardziej wymagająca, niż się spodziewaliśmy, odkryliśmy wtedy też problemy z naszą bazą danych, widoczne dopiero przy obciążeniu, jakie obserwujemy wyłącznie w grze LIVE – inne niż na testowym serwerze PTU (Persistent Test Universe). Poza tym ujawniła się nam spora liczba mniejszych problemów wynikających z faktu, że uniwersum jest prawdziwie trwałe: o ile znalezienie wraku pozostałego z bitwy innych graczy sprzed tygodnia jest niesamowite, o tyle lądowanie w hangarze, gdzie rozbiły się trzy statki, blokując lądowisko, już takie fajne nie jest. Powoli, ale skutecznie radziliśmy sobie z tymi problemami (i innymi), ale był to trudny okres zarówno dla zespołu, jak i dla społeczności. Wyzwania te nie tylko przetestowały nasze umiejętności i determinację, ale także pokazały, że jesteśmy wytrwali, bo sobie z nimi poradziliśmy.
Oprócz PES, 2023 przyniósł długo oczekiwaną implementację Złomiarstwa (Salvage), na którą składają się rozbiórka kadłubów, struktury statków, podzespołów oraz naprawa, jak również powiązane z nową profesją misje. Handlowcy skorzystali tymczasem z generalnego remontu ("overhaul" - no pun intended!) i ulepszeń systemu cargo, a gracze wszelkich rodzajów doczekali się nowych misji, zarówno PVE, jak i PVP.
Postanowiliśmy zebrać przesłane nam spolszczenia Star Citizen w tym wątku. Znajdziecie tu lokalizacje Star Citizen wykonane przez polską społeczność gry wraz z bezpośrednimi linkami do ich pobrania.
Jak mówią sami organizatorzy, Daymar Rally to najbrudniejszy wyścig w Star Citizen
Co roku w Daymar Rally startują szaleńcy, którym nie straszne wysokie temperatury, ekstremalne warunki pogodowe, ani nieprzewidywalne zagrożenia na drodze.
Nie wyłączając pozostałych uczestników!
Drużyny z całego świata dobierają po 2 kierowców, 2 pomocników i 1 pojazd, którym będą musiały dotrzeć do mety. Trasa powiedzie kierowców przez kaniony, wydmy i bezdroża pustynnej planety, krążącej na orbicie gazowego giganta Crusader.
Gdyby po drodze wyzionął ducha którykolwiek z załogantów, zostanie on wyeliminowany do końca wyścigu.
Śmiałkom w zmaganiach towarzyszyć będzie jeden starannie dobrany statek powietrzny wsparcia, na którego pokładzie znajdą się pojazdy zamienne, napoje, prowiant, a także paliwo i uzbrojenie. Ile uda się ekipom technicznym (2. pomocnikom) drużyn upakować zapasów przy starcie wydarzenia, tyle będzie musiało wystarczyć kierowcom do końca Damyar Rally.
PUNKTY KONTROLNE Daymar Rallly i META
Uczestnicy Daymar Rally mają za zadanie osiągnąć 4 PUNKTY KONTROLNE (Checkpointy), a potem dotrzeć na METĘ. Aby dany punkt został zaliczony, co najmniej jeden z kierowców musi wykonać w nim umówioną wcześniej procedurę, którą opisujemy poniżej.
W promieniu 500m od każdego z Punktów Kontrolnych obowiązuje Strefa Zawieszenia Broni (Armistice Zone) egzekwowana przez graczy. Jeśli którykolwiek z załogantów zostanie w nich przyłapany z bronią lub korzystając działek pojazdów, zostanie wyeliminowany z wyścigu.