Xec Panel to autorski projekt button boxa. Urządzenie kompatybilne z systemem Windows, nie wymaga instalowania sterowników - panel zostanie automatycznie wykryty i skonfigurowany po podłączeniu go do portu USB.
Co jakiś czas wystawiam na sprzedaż sztukę lub dwie, bardzo nie regularnie.
Tym razem na Allegro:
https://allegro.pl/oferta/xec-panel-x-21-star-citizen-button-box-13402802258
Urządzenie jest zgodne ze standardem USB. Pod systemem Windows nie wymaga dodatkowych sterowników. Panel po podłączeniu zostanie wykryty jako kontroler gier i automatycznie skonfigurowany.
Co na pokładzie?
- 16x przycisk użytkowy
- 1x przycisk centralny nr 17 (użytkowy + uruchamianie MENU)
- Mini Joystick – osie X i Y oraz przycisk nr 18
- Suwak – analogowany potencjometr – płynna regulacja osi
- 3x dioda led
MENU
Panel posiada tryb menu, który pozwala na konfiguracje kilku funkcji.
Aby wejść do menu należy wcisnąć i trzymać przycisk nr 17 (centralny). Trzymając przycisk zaświeci się kontrolna LED1, po chwili LED2, następnie LED3, po chwili LED1 zacznie migać a kontrolki LED2 i LED3 zgasną – teraz można zwolnić przycisk, LED1 miga a urządzenie pracuje w trybie MENU. Opuścić MENU można za pomocą przycisku nr 17 ( centralnego ).
FUNKCJE
Światła Awaryjne
Funkcje aktywuje przycisk 16 ( prawy górny róg ) Kiedy funkcja jest aktywna, przycisk 16 przestaje być przyciskiem użytkowym i służy tylko do włączania i wyłączania świateł awaryjnych. Kiedy światła awaryjne są włączone kontrolki LED1 i LED2 migają a funkcja porusza cyklicznie osiami joysticka. Jeśli dana gra „wyrzuca” z serwera za nieaktywność to ta funkcja „udaje” aktywność gdy z różnych powodów musimy fizycznie odejść od komputera. Aby funkcja działała poprawnie należy odpowiednio skonfigurować osie joysticka w grze (np. na poruszanie postacią, kamera itp.)
Ogranicznik osi joysticka
Ta funkcja pozwala na ograniczenie zasięgu osi joysticka. Przykładowo jeśli ustawimy ograniczenie na 30% to przy maksymalnym wychyle gałki joysticka, jego oś wychyli się nie na 100% swojego zasięgu a właśnie na 30%. Przydatne jest to gdy aktywność w grze wymaga precyzyjnych ruchów.
Aktywacja ogranicznika osi:
Będąc w MENU ustaw potencjometr na 30% jego zasięgu a następnie przypisz tą wartość do osi X za
pomocą przycisku A1 a dla osi Y za pomocą przycisku A2. Ustawienie ogranicznika sygnalizowane jest zieloną kontrolką LED2. Oczywiście wartość 30% jest umowna, możesz ustawić dowolną w zakresu 3-97%, skrajne wartości (min lub maks potencjometru) ustawiają zasięg osi na 100%. Ograniczniki osi X i Y działają niezależnie od siebie – można ustawić np. dla osi X 23% a dla Y 75%.
Ogranicznik osi joysticka na żądanie
Za żądanie odpowiada przycisk joysticka (nr 18). Kiedy funkcja jest aktywna ogranicznik osi może włączany (świeci kontrolka czerwona LED3) i wyłączany (kontrolka LED3 gaśnie) za pomocą klawisza joysticka. Wówczas klawisz joysticka jest klawiszem funkcyjnym i traci zastosowanie użytkowe.
Aktywacja ogranicznika osi na żądanie:
Będąc w menu użyj przycisk nr 18 (przycisk joysticka). Aktywacja funkcji sygnalizowana jest zieloną kontrolką LED2, deaktywację sygnalizuje czerwona kontrolka LED3.
Odwrócenie osi potencjometru
Gdy gałka potencjometru wskazuje na minimum potencjometr wskazuje swoje maks natomiast gdy gałka wskazuje na maks potencjometr wskazuje na swoje minimum.
Aktywacja funkcji:
Będąc w menu użyj przycisku nr 8 (na panelu oznaczony cyfrą 1 w sekcji CONSUMABLES). Aktywacja funkcji sygnalizowana jest zieloną kontrolką LED2, deaktywację sygnalizuje czerwona kontrolka LED3.
PODSUMOWANIE
Jest to wersja pierwsza, można powiedzieć alpha 😉
Wszystkie funkcje zostały przetestowane, nie powinny stanowić problemu. Wszelkie sugestie odnośnie funkcji urządzenia, które już istnieją jak również pomysły na nowe funkcjonalności mile widziane – zapraszam do kontaktu.
Panele oznaczone jako x.21.PRO mają zapewnione darmowe aktualizacje wprowadzające poprawki jak również nowe funkcje.
Tak. Myślę, że Chrisowi Robertsowi i całemu CIGowi zależy na tym, żeby gracz, nawet nie wykonując żadnej misji, robiąc cokolwiek, miał doświadczenie przygody 🙂
Bardzo misie podobał S-TAC od środka, fajna łajba do latania na bunkry i inne potencjalne misje na planetach w przyszłości. Tyle że w moim odczuciu to statek dla 2-3 osób, aby komfortowo korzystać z jego zasobów. Z potencjałem do wożenia całej zgrai napalonych marines. Póki w CS lata się głównie solo, a w grze nie ma jeszcze NPCów, których można zatrudnić i szkolić do obsługi działek i wszystkiego innego, wolę jednak Taurusa z Nursą albo C2 z Ambulansem C8R. Przetestowałem TACa przez kilka dni i bardzo podoba misie jego estetyka, szczególnie czerwone lasery wokół otwieranych włazów. Być może w przyszłości do niego jeszcze wrócę, na razie czekam na Ironclad Assault jako bazę wypadową z miejscem na parę gratów.
fajny opis, zastanawiam się nad tym statkiem od jakiegoś czasu, obecnie latam i pracuję na Taurusie ale dużo czasu spędziłem na freelacerze max, Jako że jestem pilotem to kokpit ma dla mnie większe znaczenie niż reszta statku i stwierdzam że ta przednia szyba .. ma swój urok i dodje pewnego feelingu do gameplayu. Wymusza konkretny styl lotu i grania i trzeba to zaakceptować jeżeli ktoś chce latać tymi statkami. Maszynę trzeba po prostu wyczuć z resztą jak każdą. Mi się podoba choć wlecenie nim do doku od góry jest praktycznie niemożliwe 😉